loading...

هوش مصنوعی

بازدید : 66
سه شنبه 29 تير 1400 زمان : 13:09

قیمت طراحی سایت فروشگاهی یکی از سوالاتی است که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود ، اگر شما هم مخواهید شغل خود را در اینترنت راه اندازی کنید و یا از طریق اینترنت مشتریان خود را افزایش دهید می توانید با استعلام گرفتن قیمت طراحی سایت فروشگاهی از افراد و شرکت های معتبر کار خود را شروع کنید.

(که در این مقاله ما به شما متخصصان شرکت هوش مصنوعی ویرا سگال کارو را پیشنهاد میدهیم)

اگر قبلا این کار را کرده باشید می دانید که در فضای مجازی هزینه تمام شده هر سایتی معمولا با هم تفاوت دارند. اما چگونه باید دانست که هزینه پرداخت شده واقعا به قیمت بوده یا اینکه برای پروژه شما این هزینه ها اضافی بوده است. به همین جهت در این مطلب سعی می نماییم تا شما را با چند نکته در مورد تخمین قیمت طراحی سایت فروشگاهی آشنا سازیم. اما در ابتدا باید توضیح دهیم که سایت فروشگاهی چیست.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی چیست :

یک سایت فروشگاهی همانطور که از اسم آن پیداست، سایتی است که مانند یک مغازه و فروشگاه در آن خرید و فروش می کنید. در واقع می توان گفت که فروشگاه مجازی است که بر بستر اینترنت فعالیت می کند. برای داشتن یک سایت فروشگاهی ابتدا باید محصولات خود را در آن به نمایش در بیاورید و سپس در قدم بعدی و بدون اتلاف وقت باید درگاه پرداخت مناسب و امن را در آن ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی از آن خرید کنند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی بر چه اساس تعیین می شود؟

باید دقت داشته باشید که تمامی میزان هزینه ای که شما برای طراحی سایت فروشگاهی باید پرداخت کنید بستگی به تیم طراح و ویژگی هایی دارد که می خواهید سایت شما داشته باشد. با توجه به اینکه شما می خواهید چه ویژگی هایی را برای سایت خود استفاده کنید می تواند مدل طراحی سایت شما متفاوت باشد.

در این مقاله سعی بر آن شده تا علاوه بر آشنایی کامل مشتری با فرایند های تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی ، یک نقشه کامل و آمده ای را برای اشخاصی که در نظر دارند کسب کار خود را اینترنت و یا سایت فروشگاهی برای فروش بیشتر راه اندازی کند ارائه دهد ، تا بعد از به اتمام رساندن این مقاله بر روی عواملی که بر روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر میگذارد شناخته کامل داشته و با این شناخت ، تیم مورد نظر طراحی سایت خود را انتخاب کنند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی می تواند یکی از بیشترین هزینه هایی باشد که برای طراحی سایت می پردازید زیرا به طور معمول ویژگی های بیشتری نسبت به سایر انواع سایت دارد. ما در ادامه انواع ویژگی هایی را که یک سایت باید دارا باشد را به شما خواهیم گفت.

از دیگر مواردی که می تواند بر روی قیمت سایت تاثیر گذار باشد اختصاصی بودن و یا متن باز بودن مدیریت محتوا (CMS) میباشد. برای همین در ابتدا شما را با CMS و یا مدیریت محتوا سایت فروشگاهی و یا هر نوع سایت دیگر آشنا میکنیم.

مدیریت محتوا و یا CMSهمانطور که از نامش پیداست برای مدیریت محتواها ساخته شده است.نرم افزارهای مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که قادر است درخواست های کاربران خود را برای تأسیس سایت فروشگاهی را پوشش دهد اما در برخی از موارد لازم است که CMS اختصاصی نوشته شود. به طور مثال شرکت های بزرگ، ارگان های دولتی ، بانک ها و تجارت های تازه به یک سیستم CMS اختصاصی احتیاج دارند. سیستم های مدیریت دانشگاه که در آن واحد درسی انتخاب می کنید یک نوع سیستم مدیریت محتوا اختصاصی محسوب می شود. سیستم بانک ها نیز کاملا اختصاصی برنامه نویسی می شوند چرا که باید از هر نظر کامل باشند.

حال که معنی CMS و یا مدیریت محتوا را آموختیم میتوانیم در یک جمله بگوییم که CMS و یا مدیریت محتوا برنامه ای است که بر روی هاست نصب میکنیم تا فرایند های مدیریت ما بر روی سایت فروشگاهی خود فراهم شود.

CMS اختصاصی طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

سیستم مدیریت محتوا نوعی سیستم تحت وب می باشد که نقش آن تولید، ویرایش و حذف صفحات وب است و برای انواع وب سایت ها کاربرد دارد. با CMS اختصاصی میتوانید امکانات درخواستی و لازم را بر روی وب سایت ایجاد کند.همچنین این امکان را به مدیران سایت می دهد که بدون داشتن علم برنامه نویسی و کدنویسی هر زمان که بخواهند مضامین وب سایت خود را عوض و آن را بروزسانی نماید. میتوانید در سی ام اس خود تصویر یا ویدئو آپلود کنید، تنظیمات وب سایت خود را تغییر دهید.
سیستم های مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که میتوان گفت تقریبا بسیاری از نیازها با این cms ها برطرف میشود. گاهی لازم است cms برای برخی از شرکت ها و غیره به صورت اختصاصی کدنویسی شود. هزینه نوشتن یک cms اختصاصی بسیار بالا می باشد، ممکن است از 10 میلیون تا چندین میلیارد باشد. هزینه دقیق آن بستگی به امکانات مورد نیاز دارد که بعد از نیاز سنجی مشخص خواهد شد.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا Software As A Service، یک نوع سیستم مدیریت محتوا است که کاربر به کدهای آن دسترسی ندارد و باید به صورت ماهیانه یا سالیانه از شرکت های ارائه دهنده، سیستم مدیریت محتوای اشتراکی خریداری کرد.

در طراحی اختصاصی کل سایت از پایه کد نویسی می شود و تمام خواسته های مشتری در آن گنجانده می شود.که دارای معایب و مزایای برای خود میباشد که اشاره ریز به ریز به آن در این مقاله میسر نمی باشد و صرفأ به نکات کیلید آن اشاره میکنیم.

مزایای طراحی سیستم مدیریت محتوی یا CMS اختصاصی:

۱ هسته مرکزی سبک است

به دلیل این که از ویژگی های اضافی در این نوع طراحی خبری نیست هسته مرکزی سبک است ودر استفاده های کلان دچار مشکل نمیشود.

۲ رابط کاربری ساده تری دارد.

به دلیل اینکه سامانه اختصاصی با هدف مدیریت محتوا و داده های شما طراحی میشود کاربری بسیار آسانی دارد و خبری از مدیریت و ارتقای امکانات از جانب کاربر نیست.

۳ امنیت بیشتری دارد

برخی از برنامه نویسان سیستم های اختصاصی اعتقاد دارند که سامانه های اختصاصی به دلیل محرمانه بودن متدولوژِی برنامه نویسی امنیت بیشتری دارند البته از این نکته نباید عبور کرد که توسعه دهندگان متن باز عکس این موضوع را بیان می کنند.

۴ می توان از تکنولوژی های به روز استفاده کرد.

درصورتی که تیم توسعه دهنده و طراحی سایت شما دانش بالای داشته باشد می تواند از جدیدترین تکنولوژی های طراحی استفاده کند در این صورت نتیجه کار بسیار بهتر و حرفه ای تر خواهد بود. و شما یک طراحی سایت فروشگاهی بینظر را از تیم خود تحویل خواهید گرفت.

معایب طراحی CMS اختصاصی :

۱ هزینه های بالای طراحی ونگهداری

اگر یک استارتاپ شرکت یا سازمان متوسط و کوچک باشید هزینه های طراحی سیستم برای شما معقول نخواهد بود از طرفی برای تمدید پشتیبانی پس از پایان پشتیبانی اولیه باید مبلغ قابل توجه ای را نسبت به CMS های متن باز و رایگان هزینه کنید به اینجا نیز ختم نمیشود هزینه توسعه امکانات سیستم نیز بالا خواهد بود این در حالی است که پیاده سازی برخی از این امکانات در CMS های آماده با نصب یک پلاگین رایگان و یا با هزینه کمتر امکان پذیر است.

۲ انتقال پشتیبانی از شرکت طراح به شرکت دیگر به ندرت امکان پذیر است

برخی اوقات ممکن است از خدمات پشتیبانی یا تعرفه های شرکت طراح رضایت نداشته باشید وبخواهید خدمات پشتیبانی را از شرکت دیگری دریافت کنید

البته که شرکت های دیگر پشتیبانی از محصول سایر شرکت ها را بر عهده نخواهند گرفت زیرا اکثر محصولات اختصاصی سورس بسته هستند اگر زیر بار هم بروند هزینه های بالای را از شما طلب خواهند کرد

۳ پروسه طراحی وتوسعه سیستم زمان بر است

طراحی سیستم های مدیریت محتوای اختصاص به نسبت سیستم های آماده جهت راه اندازی سایت فروشگاهی زمان بیشتری خواهد برد زیرا در سیستم های آماده هسته اصلی آماده است و فرایند توسعه انجام می شود ولی در این CMS ها فرآیند طراحی از صفر شروع می شود..

مزایای سیستم های مدیریت محتوای آماده رایگان و متن باز

۱ هزینه های معقول طراحی

باتوجه به این که هسته اصلی در این سیستم ها از قبل آماده است هزینه های طراحی وب سایت نسبت به سیستم های اختصاصی به شدت کمتر است اما این کاهش قیمت به معنای افت کیفیت کار نخواهد بود اگر اندکی در باره دنیای متن باز جستجو کنید به این موضوع خواهید رسید.

۲ پشتیبانی و مستندات بسیار گسترده

هرگاه که از خدمات پشتیبانی شرکت طراح خود رضایت نداشتید به راحتی می توانید شرکت پشتیبان سایت خود را تغییر دهید به دلیل متن باز بودن و استفاده گسترده شرکت های فراوانی خدمات این محصولات را عرضه می کنند.

۳ زمان کمتر طراحی و توسعه

زمان طراحی و توسعه به دلیل وجود برخی امکانات از پیش آماده شده درمقایسه با سامانه های اختصاصی کمتر است

۴ توسعه آسان و کم هزینه

در برخی موارد توسعه امکانات پایه ای این سیستم هابا اندکی آموزش توسط کاربر امکان پذیر است برای توسعه حرفه ای تر نیز هزینه ها کمتر است.

۵ امنیت مناسب در برابر هزینه کمتر

عده ای از دوستانی که دوست دارند هزینه های زیادی را از مشتریان خود دریافت کنند محصولات open source را ناایمن می خوانند ولی از شما میخواهیم با کمی جستجو ببینید که ایمن ترین محصولات دنیا Open source هستند یا Close source اما برخی برای در آمدبیشتر وترس از کاهش حاشیه سود خود این موارد را بیان می کنند وهزینه های زیادی را به مشتری تحمیل می کنند این CMS ها نسبت به قبل بسیار ایمن تر شده اند و با یک کانفیگ امنیتی صحیح جزو ایمن ترین سامانه های دنیا هستند وبه لطف استفاده گسترده و Open source بودن توسعه دهندگانی از سر تا سر دنیا در سریع تر ین زمان ممکن باگ ها رایافته و هیچ حفره امنیتی پنهان نمی ماند…

معایب سیستم های مدیرت محتوای آماده

۱ هسته مرکزی سنگین (در محصولات قدیمی تر)

درنسخه های قدیمی تر جوملا و وردپرس هسته مرکزی سنگین بود که در آپدیت های جدید این محصولات به ویژه وردپرس استفاده از منابع سخت افزاری به حداقل رسیده است اما باز هم نسبت به محصولات اختصاصی سنگین تر است و خواهد بود اما با بهینه سازی مناسب درحین طراحی و توسعه وب سایت می توان این مشکل را تا حد زیادی رفع کرد.

۲ اصول SEO در این CMS ها کامل رعایت نشده

این مشکل از سالهای پیش در این محصولات وجود دارد و هنوز هم بر طرف نشده است البته وردپرس پیشرفت قابل توجه ای داشته است با این حال این مورد بیشتر برعهده خود کاربر گذاشته شده البته دپارتمان طراحی سایت شرکت هوش مصنوعی ویرا سگال کارو باداشتن دانش لازم همه این موارد را در پروژه های شما رعایت می کند.

لیست بهترین CMS های رایگان و متن باز

  1. وردپرس
  2. جوملا
  3. دروپال
  4. اکسپرشن انجین
  5. تکست پترن
  6. کانتائو
  7. سیلوراستریپ
  8. آمبراکو
  9. کانسرت 5
  10. کاشی سی ام اس

حال که با مفاهیم cms آشنا شدیم که حدود 50% قیمت طراحی سایت فروشگاهی را در بر میگیرد میتوانیم به دیگر ابعاد های که در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار هستند آشنا بشیم.

در این مقاله فرض بر آن است که شما به دامین و هاست و عواملی که بر قیمت تمام شده این 2 سرویس تاثیرگذار است آشنا هستید

طراحی قالب :

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذار است. قالب یا تمپلیت یک سایت در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می آید. با داشتن سایت حرفه ای و زیبا و ساختن یک تجربه خوب برای کاربر، او را متقاعد می کنید تا به شما و کسب و کارتان اطمینان کند و از بین سایر رقبا شما را برگزیند. در این مطلب در مورد این‌که قالب سایت چیست؟ و این نکته که قالب یک وب‌سایت حرفه ای چه ویژیگی‌هایی باید داشته باشد، نکاتی را خدمتتان عرض می‌کنیم

قالب یا همان template یا theme به طور کل همان ظاهر سایت شما است. قالب نه تنها رنگ آمیزی سایت شما، بلکه طرح آن را نیز تعیین می‌کند. تعداد ستون‌ها، فونت نوشته‌ها، اندازه کلی وب‌سایت و نکات دیگر را کنترل می‌کند. به‌صورت پیش فرض وردپرس برای شما قالبی در نظر می‌گیرد که کار خود را بتوانید شروع کنید. همچنین از طریق پیشخوان و یا سایت‌های مختلف به صدها قالب رایگان دسترسی پیدا کنید اما آیا این قالب‌ها جواب‌گوی نیاز شما هستند؟

رسپانسیو بودن قالب

شاید در نگاه اول تبدیل نمودن یک قالب معمولی به ریسپانسیو Responsive، وقت گیر و هزینه بر به نظر برسد. اما شاید پس از درک نمودن تفاوت‌های این دو نوع قالب نظرتان تغییر کند. یک قالب معمولی به گونه‌ای طراحی شده که اندازه آن تنها برای مانیتورهای معمولی مناسب است و نمایش آن در ابزارهای دیگر مانند گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایزهای دیگر مانیتورها به مشکل برمی‌خورد. اگر هم مشکلی در نمایش قالب در این ابزارها پیش نیاید، به هیچ عنوان آن زیبایی که طراح در ذهن داشته را پیاده نخواهد کرد. پس کاربرانی که با ابزارها، وب گردی می‌کنند یک قالب معمولی را از دست می‌دهد.

اما در صورتی که قالب سایت شما، ریسپانسیو طراحی شده باشد (Responsive theme design)، خود را در تمام ابزارها به سایز یا اندازه آن‌ها وفق می‌دهد. مهم نیست که آن ابزار کوچک، بزرگ، کشیده یا باریک باشد. یک قالب ریسپانسیو در همه شرایط به همه عوامل پاسخ (Response) مناسب می‌دهد. بنابراین یک سایت با چنین طراحی، همه کاربران را با هر نوع وسیله ای به خود جذب می کند.

احتمالا اگر هزینه یا وقتی برای ریسپانسیو شدن قالب شما صرف می شود، در نهایت متوجه ارزش آن خواهید شد.

نکات دیگر در مورد طراحی قالب سایت

  1. همیشه و همیشه امکانات سایت خود را با توجه به موضوع سایت و اهدافی که دنبال می‌کنید تنطیم کنید. انجام این کار چندین فایده دارد؛ مهم‌ترین نکته این است که در صورتی که دقیقا بدانید چه چیزهایی از سایت خود می‌خواهید، طراح نیز می‌داند و این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.
  2. هیچ گاه کاربرپسند بودن (User Friendly) قالب را فراموش نکنید. شاید مهم ترین نکته یا ویژگی یک قالب، کاربرپسند بودن آن است. (طراحی ریسپانسیو زیرمجموعه همین مورد است). کاربر پس از ورود به سایت شما، باید اول از همه احساس راحتی کند و گمراه نشود. باید همه امکانات در یک قالب، دم دست باشند تا به راحتی بتوان آن‌ها را پیدا کرد. اصولا باید کاری کرد کاربر بیش‌ترین زمان ممکن را در سایت شما بگذارد و خسته نشود.
  3. سعی کنید طراحی قالب به گونه‌ای باشد که پس از خروج از سایت نیز، نام شما در یادها باقی مانده باشد. مثلا برای انجام این عمل می‌توان نام سایت یا شرکت خود را در بزرگ‌ترین فونت ممکن بگنجانید! به گونه ای که وقتی کسی به چندین گزینه در زمینه کاری شما فکر می‌کند، نامتان اولین موردی باشد که به ذهن می‌رسد!
  4. تبلیغات همه چیز نیست! حتما مشاهده کرده اید قالب هایی را که هدف اولشان گنجاندن تبلیغات در تمام فضاها است. در این حالت کاربری که سرزده به سایت شما هدایت می‌شود، تقریبا سرخورده نیز به خارج هدایت خواهد شد. سعی کنید در قالب تان هر چیزی سر جای خودش باشد. اول از همه به کاربر و نیازهای آن توجه کنید. با این عمل بازدید سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و در این حالت نیز می‌توانید از شرکت‌های معتبر سفارش تبلیغ دریافت کنید که هم باعث افزایش اعتبار سایت شما و هم رنکینگ می شود.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

سئو و بهینه بودن سایت و قالب

اگر بخواهید از قالب آماده استفاده کنید و یا سفارش یک قالب اختصاصی داشته باشید، باید توجه کنید که در قالب انتخابی شما، نکات سئو رعایت شده باشد. بخشی از موارد که در سئو سایت تاثیرگذار است، مربوط به کدنویسی قالب می‌باشد؛ بنابراین انتخاب قالب مناسب در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

برای اختصاصی کردن قالب سایت خود، نیاز به طراحی قالب و تم اختصاصی هستید تا بتوانید هر دکمه‌ای در سایت خودتان را به سلیقه خود قرار دهید. در صورتی‌که نیاز به مشاوره در زمینه قالب سایت داشته باشید،

سئو را فراموش نکنید. لازم است تا با این حقیقت آشنا شوید که طراحی سایت فروشگاهی تنها 50% موفقیت یک برند در فروش اینترنتی خود است و 50% دیگر این مسیر تولید محتوا و سئو گفته میشود

سئو چیست؟ - سئو - بهینه سازی سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

اوايل شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

جمع بندی تا به این لحظه : آشنای با مدیریت محتوا - آشنایی با قالب و رابطه گرافیکی - آشنایی با بهینه سازی قالب - آشنایی با انواع سئو و بهینه سازی

تا به اینجای مقاله با تمامی عواملی که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذا هستند آشنا شده ایم و به آنها اشراف کامل داریم. حال وقت آن است که بدانیم طراحی سایت نیازمند یک تیم تولید محتوا میباشد. بیشتر مشتریان این اشتباه را میکنند که منظور از تولید محتوا ، قرار دادن خدمات آنها در سایت میباشد. باید جواب دهیم که خیر ، شما هر بیزنسی که دارید برای آنکه بتوانید در رقابت بارقیبان خود داشته باشید مجبور هستید تا بخش وبلاگ سایت خود را اکتیو نگهدارید و با همفکری و استراتژی مناسب در کلمات کاربردی و مهم به صفحات گوگل برسید.

تولید محتوای

تولید محتوا چیست؟ امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

ما در این مقاله سئو میخواهیم در خصوص راهکار همین مشکل با شما صحبت کنیم.اینکه شما چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید.

داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط برای کمک گرفتن در پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید.

غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان میدهد.

محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

به موضوع اصلی سطحی نپردازید

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می شود.اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می شود.

در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید

گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش های تولید محتوا فراوانی با جنبه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید در هر مقاله، روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده های شما باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.

مخالف بقیه بنویسید

اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه های اجتماعی را م یدانید و آن را یک نیاز ضروری می دانید و همه در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند اما شما ایندفعه به جای خوبی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی نمی کنند و باعث تمایز شما با دیگران می شود. به اینها در دنیای تولید محتوا میگویند " تکنیک خوانده شدن مقاله "

یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت اینکار این می باشد که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخش ها بک لینک بدهید.

بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید

همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید. البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده و که باعث لینکدهی به سایت شما می شود.

مقالات آموزشی تولید کنید و به سوالات مشتریان پاسخ دهید

همیشه مردم دنبال جواب سوال "چگونه " هستند پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات پاسخ دهید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، شما می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کرده اید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود. یک مزیت این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما آورده که کمک به برندسازی شما نیز میکند.

تمامی رازها و افسانه های کسب وکار خود را بیان کنید

هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آنها می شود. شما باید تمامی این رازها و شایعات را بیان کنید و بیان و دلیل های کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید

همیشه راه های جدید تولید محتوا ایجاد می شود. شما باید به عنوان یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی یکی از سوالاتی است که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود ، اگر شما هم مخواهید شغل خود را در اینترنت راه اندازی کنید و یا از طریق اینترنت مشتریان خود را افزایش دهید می توانید با استعلام گرفتن قیمت طراحی سایت فروشگاهی از افراد و شرکت های معتبر کار خود را شروع کنید.

(که در این مقاله ما به شما متخصصان شرکت هوش مصنوعی ویرا سگال کارو را پیشنهاد میدهیم)

اگر قبلا این کار را کرده باشید می دانید که در فضای مجازی هزینه تمام شده هر سایتی معمولا با هم تفاوت دارند. اما چگونه باید دانست که هزینه پرداخت شده واقعا به قیمت بوده یا اینکه برای پروژه شما این هزینه ها اضافی بوده است. به همین جهت در این مطلب سعی می نماییم تا شما را با چند نکته در مورد تخمین قیمت طراحی سایت فروشگاهی آشنا سازیم. اما در ابتدا باید توضیح دهیم که سایت فروشگاهی چیست.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی چیست :

یک سایت فروشگاهی همانطور که از اسم آن پیداست، سایتی است که مانند یک مغازه و فروشگاه در آن خرید و فروش می کنید. در واقع می توان گفت که فروشگاه مجازی است که بر بستر اینترنت فعالیت می کند. برای داشتن یک سایت فروشگاهی ابتدا باید محصولات خود را در آن به نمایش در بیاورید و سپس در قدم بعدی و بدون اتلاف وقت باید درگاه پرداخت مناسب و امن را در آن ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی از آن خرید کنند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی بر چه اساس تعیین می شود؟

باید دقت داشته باشید که تمامی میزان هزینه ای که شما برای طراحی سایت فروشگاهی باید پرداخت کنید بستگی به تیم طراح و ویژگی هایی دارد که می خواهید سایت شما داشته باشد. با توجه به اینکه شما می خواهید چه ویژگی هایی را برای سایت خود استفاده کنید می تواند مدل طراحی سایت شما متفاوت باشد.

در این مقاله سعی بر آن شده تا علاوه بر آشنایی کامل مشتری با فرایند های تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی ، یک نقشه کامل و آمده ای را برای اشخاصی که در نظر دارند کسب کار خود را اینترنت و یا سایت فروشگاهی برای فروش بیشتر راه اندازی کند ارائه دهد ، تا بعد از به اتمام رساندن این مقاله بر روی عواملی که بر روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر میگذارد شناخته کامل داشته و با این شناخت ، تیم مورد نظر طراحی سایت خود را انتخاب کنند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی می تواند یکی از بیشترین هزینه هایی باشد که برای طراحی سایت می پردازید زیرا به طور معمول ویژگی های بیشتری نسبت به سایر انواع سایت دارد. ما در ادامه انواع ویژگی هایی را که یک سایت باید دارا باشد را به شما خواهیم گفت.

از دیگر مواردی که می تواند بر روی قیمت سایت تاثیر گذار باشد اختصاصی بودن و یا متن باز بودن مدیریت محتوا (CMS) میباشد. برای همین در ابتدا شما را با CMS و یا مدیریت محتوا سایت فروشگاهی و یا هر نوع سایت دیگر آشنا میکنیم.

مدیریت محتوا و یا CMSهمانطور که از نامش پیداست برای مدیریت محتواها ساخته شده است.نرم افزارهای مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که قادر است درخواست های کاربران خود را برای تأسیس سایت فروشگاهی را پوشش دهد اما در برخی از موارد لازم است که CMS اختصاصی نوشته شود. به طور مثال شرکت های بزرگ، ارگان های دولتی ، بانک ها و تجارت های تازه به یک سیستم CMS اختصاصی احتیاج دارند. سیستم های مدیریت دانشگاه که در آن واحد درسی انتخاب می کنید یک نوع سیستم مدیریت محتوا اختصاصی محسوب می شود. سیستم بانک ها نیز کاملا اختصاصی برنامه نویسی می شوند چرا که باید از هر نظر کامل باشند.

حال که معنی CMS و یا مدیریت محتوا را آموختیم میتوانیم در یک جمله بگوییم که CMS و یا مدیریت محتوا برنامه ای است که بر روی هاست نصب میکنیم تا فرایند های مدیریت ما بر روی سایت فروشگاهی خود فراهم شود.

CMS اختصاصی طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

سیستم مدیریت محتوا نوعی سیستم تحت وب می باشد که نقش آن تولید، ویرایش و حذف صفحات وب است و برای انواع وب سایت ها کاربرد دارد. با CMS اختصاصی میتوانید امکانات درخواستی و لازم را بر روی وب سایت ایجاد کند.همچنین این امکان را به مدیران سایت می دهد که بدون داشتن علم برنامه نویسی و کدنویسی هر زمان که بخواهند مضامین وب سایت خود را عوض و آن را بروزسانی نماید. میتوانید در سی ام اس خود تصویر یا ویدئو آپلود کنید، تنظیمات وب سایت خود را تغییر دهید.
سیستم های مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که میتوان گفت تقریبا بسیاری از نیازها با این cms ها برطرف میشود. گاهی لازم است cms برای برخی از شرکت ها و غیره به صورت اختصاصی کدنویسی شود. هزینه نوشتن یک cms اختصاصی بسیار بالا می باشد، ممکن است از 10 میلیون تا چندین میلیارد باشد. هزینه دقیق آن بستگی به امکانات مورد نیاز دارد که بعد از نیاز سنجی مشخص خواهد شد.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا Software As A Service، یک نوع سیستم مدیریت محتوا است که کاربر به کدهای آن دسترسی ندارد و باید به صورت ماهیانه یا سالیانه از شرکت های ارائه دهنده، سیستم مدیریت محتوای اشتراکی خریداری کرد.

در طراحی اختصاصی کل سایت از پایه کد نویسی می شود و تمام خواسته های مشتری در آن گنجانده می شود.که دارای معایب و مزایای برای خود میباشد که اشاره ریز به ریز به آن در این مقاله میسر نمی باشد و صرفأ به نکات کیلید آن اشاره میکنیم.

مزایای طراحی سیستم مدیریت محتوی یا CMS اختصاصی:

۱ هسته مرکزی سبک است

به دلیل این که از ویژگی های اضافی در این نوع طراحی خبری نیست هسته مرکزی سبک است ودر استفاده های کلان دچار مشکل نمیشود.

۲ رابط کاربری ساده تری دارد.

به دلیل اینکه سامانه اختصاصی با هدف مدیریت محتوا و داده های شما طراحی میشود کاربری بسیار آسانی دارد و خبری از مدیریت و ارتقای امکانات از جانب کاربر نیست.

۳ امنیت بیشتری دارد

برخی از برنامه نویسان سیستم های اختصاصی اعتقاد دارند که سامانه های اختصاصی به دلیل محرمانه بودن متدولوژِی برنامه نویسی امنیت بیشتری دارند البته از این نکته نباید عبور کرد که توسعه دهندگان متن باز عکس این موضوع را بیان می کنند.

۴ می توان از تکنولوژی های به روز استفاده کرد.

درصورتی که تیم توسعه دهنده و طراحی سایت شما دانش بالای داشته باشد می تواند از جدیدترین تکنولوژی های طراحی استفاده کند در این صورت نتیجه کار بسیار بهتر و حرفه ای تر خواهد بود. و شما یک طراحی سایت فروشگاهی بینظر را از تیم خود تحویل خواهید گرفت.

معایب طراحی CMS اختصاصی :

۱ هزینه های بالای طراحی ونگهداری

اگر یک استارتاپ شرکت یا سازمان متوسط و کوچک باشید هزینه های طراحی سیستم برای شما معقول نخواهد بود از طرفی برای تمدید پشتیبانی پس از پایان پشتیبانی اولیه باید مبلغ قابل توجه ای را نسبت به CMS های متن باز و رایگان هزینه کنید به اینجا نیز ختم نمیشود هزینه توسعه امکانات سیستم نیز بالا خواهد بود این در حالی است که پیاده سازی برخی از این امکانات در CMS های آماده با نصب یک پلاگین رایگان و یا با هزینه کمتر امکان پذیر است.

۲ انتقال پشتیبانی از شرکت طراح به شرکت دیگر به ندرت امکان پذیر است

برخی اوقات ممکن است از خدمات پشتیبانی یا تعرفه های شرکت طراح رضایت نداشته باشید وبخواهید خدمات پشتیبانی را از شرکت دیگری دریافت کنید

البته که شرکت های دیگر پشتیبانی از محصول سایر شرکت ها را بر عهده نخواهند گرفت زیرا اکثر محصولات اختصاصی سورس بسته هستند اگر زیر بار هم بروند هزینه های بالای را از شما طلب خواهند کرد

۳ پروسه طراحی وتوسعه سیستم زمان بر است

طراحی سیستم های مدیریت محتوای اختصاص به نسبت سیستم های آماده جهت راه اندازی سایت فروشگاهی زمان بیشتری خواهد برد زیرا در سیستم های آماده هسته اصلی آماده است و فرایند توسعه انجام می شود ولی در این CMS ها فرآیند طراحی از صفر شروع می شود..

مزایای سیستم های مدیریت محتوای آماده رایگان و متن باز

۱ هزینه های معقول طراحی

باتوجه به این که هسته اصلی در این سیستم ها از قبل آماده است هزینه های طراحی وب سایت نسبت به سیستم های اختصاصی به شدت کمتر است اما این کاهش قیمت به معنای افت کیفیت کار نخواهد بود اگر اندکی در باره دنیای متن باز جستجو کنید به این موضوع خواهید رسید.

۲ پشتیبانی و مستندات بسیار گسترده

هرگاه که از خدمات پشتیبانی شرکت طراح خود رضایت نداشتید به راحتی می توانید شرکت پشتیبان سایت خود را تغییر دهید به دلیل متن باز بودن و استفاده گسترده شرکت های فراوانی خدمات این محصولات را عرضه می کنند.

۳ زمان کمتر طراحی و توسعه

زمان طراحی و توسعه به دلیل وجود برخی امکانات از پیش آماده شده درمقایسه با سامانه های اختصاصی کمتر است

۴ توسعه آسان و کم هزینه

در برخی موارد توسعه امکانات پایه ای این سیستم هابا اندکی آموزش توسط کاربر امکان پذیر است برای توسعه حرفه ای تر نیز هزینه ها کمتر است.

۵ امنیت مناسب در برابر هزینه کمتر

عده ای از دوستانی که دوست دارند هزینه های زیادی را از مشتریان خود دریافت کنند محصولات open source را ناایمن می خوانند ولی از شما میخواهیم با کمی جستجو ببینید که ایمن ترین محصولات دنیا Open source هستند یا Close source اما برخی برای در آمدبیشتر وترس از کاهش حاشیه سود خود این موارد را بیان می کنند وهزینه های زیادی را به مشتری تحمیل می کنند این CMS ها نسبت به قبل بسیار ایمن تر شده اند و با یک کانفیگ امنیتی صحیح جزو ایمن ترین سامانه های دنیا هستند وبه لطف استفاده گسترده و Open source بودن توسعه دهندگانی از سر تا سر دنیا در سریع تر ین زمان ممکن باگ ها رایافته و هیچ حفره امنیتی پنهان نمی ماند…

معایب سیستم های مدیرت محتوای آماده

۱ هسته مرکزی سنگین (در محصولات قدیمی تر)

درنسخه های قدیمی تر جوملا و وردپرس هسته مرکزی سنگین بود که در آپدیت های جدید این محصولات به ویژه وردپرس استفاده از منابع سخت افزاری به حداقل رسیده است اما باز هم نسبت به محصولات اختصاصی سنگین تر است و خواهد بود اما با بهینه سازی مناسب درحین طراحی و توسعه وب سایت می توان این مشکل را تا حد زیادی رفع کرد.

۲ اصول SEO در این CMS ها کامل رعایت نشده

این مشکل از سالهای پیش در این محصولات وجود دارد و هنوز هم بر طرف نشده است البته وردپرس پیشرفت قابل توجه ای داشته است با این حال این مورد بیشتر برعهده خود کاربر گذاشته شده البته دپارتمان طراحی سایت شرکت هوش مصنوعی ویرا سگال کارو باداشتن دانش لازم همه این موارد را در پروژه های شما رعایت می کند.

لیست بهترین CMS های رایگان و متن باز

  1. وردپرس
  2. جوملا
  3. دروپال
  4. اکسپرشن انجین
  5. تکست پترن
  6. کانتائو
  7. سیلوراستریپ
  8. آمبراکو
  9. کانسرت 5
  10. کاشی سی ام اس

حال که با مفاهیم cms آشنا شدیم که حدود 50% قیمت طراحی سایت فروشگاهی را در بر میگیرد میتوانیم به دیگر ابعاد های که در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار هستند آشنا بشیم.

در این مقاله فرض بر آن است که شما به دامین و هاست و عواملی که بر قیمت تمام شده این 2 سرویس تاثیرگذار است آشنا هستید

طراحی قالب :

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذار است. قالب یا تمپلیت یک سایت در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می آید. با داشتن سایت حرفه ای و زیبا و ساختن یک تجربه خوب برای کاربر، او را متقاعد می کنید تا به شما و کسب و کارتان اطمینان کند و از بین سایر رقبا شما را برگزیند. در این مطلب در مورد این‌که قالب سایت چیست؟ و این نکته که قالب یک وب‌سایت حرفه ای چه ویژیگی‌هایی باید داشته باشد، نکاتی را خدمتتان عرض می‌کنیم

قالب یا همان template یا theme به طور کل همان ظاهر سایت شما است. قالب نه تنها رنگ آمیزی سایت شما، بلکه طرح آن را نیز تعیین می‌کند. تعداد ستون‌ها، فونت نوشته‌ها، اندازه کلی وب‌سایت و نکات دیگر را کنترل می‌کند. به‌صورت پیش فرض وردپرس برای شما قالبی در نظر می‌گیرد که کار خود را بتوانید شروع کنید. همچنین از طریق پیشخوان و یا سایت‌های مختلف به صدها قالب رایگان دسترسی پیدا کنید اما آیا این قالب‌ها جواب‌گوی نیاز شما هستند؟

رسپانسیو بودن قالب

شاید در نگاه اول تبدیل نمودن یک قالب معمولی به ریسپانسیو Responsive، وقت گیر و هزینه بر به نظر برسد. اما شاید پس از درک نمودن تفاوت‌های این دو نوع قالب نظرتان تغییر کند. یک قالب معمولی به گونه‌ای طراحی شده که اندازه آن تنها برای مانیتورهای معمولی مناسب است و نمایش آن در ابزارهای دیگر مانند گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایزهای دیگر مانیتورها به مشکل برمی‌خورد. اگر هم مشکلی در نمایش قالب در این ابزارها پیش نیاید، به هیچ عنوان آن زیبایی که طراح در ذهن داشته را پیاده نخواهد کرد. پس کاربرانی که با ابزارها، وب گردی می‌کنند یک قالب معمولی را از دست می‌دهد.

اما در صورتی که قالب سایت شما، ریسپانسیو طراحی شده باشد (Responsive theme design)، خود را در تمام ابزارها به سایز یا اندازه آن‌ها وفق می‌دهد. مهم نیست که آن ابزار کوچک، بزرگ، کشیده یا باریک باشد. یک قالب ریسپانسیو در همه شرایط به همه عوامل پاسخ (Response) مناسب می‌دهد. بنابراین یک سایت با چنین طراحی، همه کاربران را با هر نوع وسیله ای به خود جذب می کند.

احتمالا اگر هزینه یا وقتی برای ریسپانسیو شدن قالب شما صرف می شود، در نهایت متوجه ارزش آن خواهید شد.

نکات دیگر در مورد طراحی قالب سایت

  1. همیشه و همیشه امکانات سایت خود را با توجه به موضوع سایت و اهدافی که دنبال می‌کنید تنطیم کنید. انجام این کار چندین فایده دارد؛ مهم‌ترین نکته این است که در صورتی که دقیقا بدانید چه چیزهایی از سایت خود می‌خواهید، طراح نیز می‌داند و این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.
  2. هیچ گاه کاربرپسند بودن (User Friendly) قالب را فراموش نکنید. شاید مهم ترین نکته یا ویژگی یک قالب، کاربرپسند بودن آن است. (طراحی ریسپانسیو زیرمجموعه همین مورد است). کاربر پس از ورود به سایت شما، باید اول از همه احساس راحتی کند و گمراه نشود. باید همه امکانات در یک قالب، دم دست باشند تا به راحتی بتوان آن‌ها را پیدا کرد. اصولا باید کاری کرد کاربر بیش‌ترین زمان ممکن را در سایت شما بگذارد و خسته نشود.
  3. سعی کنید طراحی قالب به گونه‌ای باشد که پس از خروج از سایت نیز، نام شما در یادها باقی مانده باشد. مثلا برای انجام این عمل می‌توان نام سایت یا شرکت خود را در بزرگ‌ترین فونت ممکن بگنجانید! به گونه ای که وقتی کسی به چندین گزینه در زمینه کاری شما فکر می‌کند، نامتان اولین موردی باشد که به ذهن می‌رسد!
  4. تبلیغات همه چیز نیست! حتما مشاهده کرده اید قالب هایی را که هدف اولشان گنجاندن تبلیغات در تمام فضاها است. در این حالت کاربری که سرزده به سایت شما هدایت می‌شود، تقریبا سرخورده نیز به خارج هدایت خواهد شد. سعی کنید در قالب تان هر چیزی سر جای خودش باشد. اول از همه به کاربر و نیازهای آن توجه کنید. با این عمل بازدید سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و در این حالت نیز می‌توانید از شرکت‌های معتبر سفارش تبلیغ دریافت کنید که هم باعث افزایش اعتبار سایت شما و هم رنکینگ می شود.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

سئو و بهینه بودن سایت و قالب

اگر بخواهید از قالب آماده استفاده کنید و یا سفارش یک قالب اختصاصی داشته باشید، باید توجه کنید که در قالب انتخابی شما، نکات سئو رعایت شده باشد. بخشی از موارد که در سئو سایت تاثیرگذار است، مربوط به کدنویسی قالب می‌باشد؛ بنابراین انتخاب قالب مناسب در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

برای اختصاصی کردن قالب سایت خود، نیاز به طراحی قالب و تم اختصاصی هستید تا بتوانید هر دکمه‌ای در سایت خودتان را به سلیقه خود قرار دهید. در صورتی‌که نیاز به مشاوره در زمینه قالب سایت داشته باشید،

سئو را فراموش نکنید. لازم است تا با این حقیقت آشنا شوید که طراحی سایت فروشگاهی تنها 50% موفقیت یک برند در فروش اینترنتی خود است و 50% دیگر این مسیر تولید محتوا و سئو گفته میشود

سئو چیست؟ - سئو - بهینه سازی سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

اوايل شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

جمع بندی تا به این لحظه : آشنای با مدیریت محتوا - آشنایی با قالب و رابطه گرافیکی - آشنایی با بهینه سازی قالب - آشنایی با انواع سئو و بهینه سازی

تا به اینجای مقاله با تمامی عواملی که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذا هستند آشنا شده ایم و به آنها اشراف کامل داریم. حال وقت آن است که بدانیم طراحی سایت نیازمند یک تیم تولید محتوا میباشد. بیشتر مشتریان این اشتباه را میکنند که منظور از تولید محتوا ، قرار دادن خدمات آنها در سایت میباشد. باید جواب دهیم که خیر ، شما هر بیزنسی که دارید برای آنکه بتوانید در رقابت بارقیبان خود داشته باشید مجبور هستید تا بخش وبلاگ سایت خود را اکتیو نگهدارید و با همفکری و استراتژی مناسب در کلمات کاربردی و مهم به صفحات گوگل برسید.

تولید محتوای

تولید محتوا چیست؟ امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

ما در این مقاله سئو میخواهیم در خصوص راهکار همین مشکل با شما صحبت کنیم.اینکه شما چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید.

داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط برای کمک گرفتن در پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید.

غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان میدهد.

محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

به موضوع اصلی سطحی نپردازید

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می شود.اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می شود.

در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید

گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش های تولید محتوا فراوانی با جنبه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید در هر مقاله، روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده های شما باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.

مخالف بقیه بنویسید

اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه های اجتماعی را م یدانید و آن را یک نیاز ضروری می دانید و همه در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند اما شما ایندفعه به جای خوبی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی نمی کنند و باعث تمایز شما با دیگران می شود. به اینها در دنیای تولید محتوا میگویند " تکنیک خوانده شدن مقاله "

یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت اینکار این می باشد که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخش ها بک لینک بدهید.

بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید

همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید. البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده و که باعث لینکدهی به سایت شما می شود.

مقالات آموزشی تولید کنید و به سوالات مشتریان پاسخ دهید

همیشه مردم دنبال جواب سوال "چگونه " هستند پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات پاسخ دهید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، شما می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کرده اید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود. یک مزیت این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما آورده که کمک به برندسازی شما نیز میکند.

تمامی رازها و افسانه های کسب وکار خود را بیان کنید

هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آنها می شود. شما باید تمامی این رازها و شایعات را بیان کنید و بیان و دلیل های کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید

همیشه راه های جدید تولید محتوا ایجاد می شود. شما باید به عنوان یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 95
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 241
  • بازدید کلی : 7379
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی